VARFÖR MAN I N T E SKA HA KATT VOL.2

Jag har sagt det många gånger. Alla som känner mig vet vad jag snackar om. Katter. Varför? Värdelösa, äckliga djur som bara är söta när de är små. De kommer inte när du ropar, de kan klösas för ingenting, dom är lynniga och lömska.
"Men ÅH dom är ju så renliga jämfört med hundar", säger kattfantaster.
PÅ RIKTIGT?! Seriöst? Tycker ni det? Slickar sig inte katter i arslet? JO! När har du sett en hund att slicka sig i arslet? aldrig. Min gjorde då inte det..
Har du någonsin sett en kattägare plocka upp skit i sandlådan på gården efter sin fula katt uträttat sina behov? Nehej då, inte! Där ligger kattskiten och gottar till sig, tills lilla Maja kommer två timmar senare och ska bygga ett sandslott och får hela spaden full med kattdiarré blandat med sand.
"Innekatter är ju så rena och fina"
Jamen visst, DU kanske gillar att han en låda med bajskorvar inne på din toalett, jag gör inte det? Hur skulle det se ut om man samlade två dagars bajs från varje familjemedlem i en låda på golvet. Äckligt!
Ja och katter tvättar sig ju själva, dom luktar ju så gott, säger kattälskarna.
Ursäkta mig, men med samma "rena och fräscha" tunga som dom slickar hela sin pälsklädda kropp med har dom innan slickat sig i både bajjan och vem vet var. Och sen när blev det fräschare än att som man gör med hundar, tvätta i badkaret med schampoo och skölja noga?? När blev smutsig kattsaliv fräschare än schampoo och vatten?
"Åmeh katter luktar ju inte äckligt ur munnen!"
Nej alltså.. tycker man att gammal stömming och whiskas luktar GOTT så luktar de ju kalas ur käften.

Alltså, jag kan hålla på i all oändlighet till varför katter är skit och hundar regerar, Max sover och Erik tränar, jag har all tid i världen. Men mer tid än såhär lägger jag inte ner, mina argument som står här över är oslagbara. Varför då ett HATA katt inlägg volym.2? Läs den här artikeln, rubriken säger allt: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6094778.ab

En hund har väl åtminståne vett att morra eller visa tänderna innan den har ihjäl nån, en katt väntar tills bytet har somnat och lönnmördar genom en kvävning..

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback