Söndertrasad mutta..

Det vill jag också ha!! Såg på sjukhuset igår på tv3. En kvinna som födde barn, Visst hon skrek som om hon skulle skita ut en vattenmelon men all smärta var som bortblåst sekunden då hon fick upp din kladdiga lilla bebis på magen. Jag vill också uppleva det. Jag vill FÖDA barn, skika och ta i för kung och fosterland, spricka, bli sydd (kan dom sy ihop en så man bli ÄNNU tajtare?hehe), jag vill känna den där känslan när barnet liksom glider ut. Inte få hela buken uppskuren och barnet utslitet på två sekunder.. Jag vill ha en hederlig förlossing! Med bedövningar såklart ;) Hoppas att jag kan få föda vanligt nästa gång. Jag vet ju iof att det kommer att ta mycket längre tid innan man får ligga om jag föder vaginalt.. efter Max var född så fick jag ligga efter 9 dagar.. vad vi hade längtat!
Mitt lilla ärr under magen är en påminnelse om att jag inte fött "på riktigt". Jag har varit med om en hel förlossning, men minus den biten då jag skulle ha krystat ut bebisen.. det VILL jag uppleva.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback