JAG BLIR GALEN!!

Idag vill jag inte vara mamma! Jag säger upp mig! I quit! Orkar inte. Jag vill ligga i sängen och sova halva dagen, efter det så vill jag ligga kvar i sängen och slappa resten av dagen för att sen masa mig upp och lägga mig i soffan och kolla på TV och se en hel film utan att bli störd, kanske två filmer? Jag vill inte städa leksaker som ändå blir utrivna efter 5 minuter. Slippa tvätta smutsiga kläder. Inte dammsuga eller plocka upp alla snuttar tidningspapper som ligger sönderrivna i hela lägenheten. Jag vill inte byta bajsblöjor. Jag orkar inte sitta och mata någon som hoppar upp och ner i stolen och nyser ut sina puréer på mig. Jag vill ha rena kläder på mig som inte blir nerskitade efter 3 minuter. Jag vill heller inte spendera en massa tid på att söva någon som verkligen inte vill sova fastän han är jättetrött och bara gnäller och gnäller. Jag vill kunna gå på toa ifred uatn att ha någon som kryper efter i racerfart och skriker samtidigt som om jag skulle försvinna. Jag vill ha mina pocketböcker ifred och inte få sidorna utrivna. Jag vill slippa hålla koll. Släppa allt ansvar. Jag vill bara vara ifred!!! PMS? Nej inte alls..

Kommentarer
Postat av: Linda

Är så skönt att läsa så här ärliga inlägg!

Är verkligen trött på folks "ååh det är sååå underbart att ha barn bloggar"...

Mina ungar är skit ungar och väcker mig för det mesta innan 7 på morgonen.. vill inte läsa om hur underbart det är att få komma upp i tid osv:-)

Har alltid gillat dig Johanna för att du just är rak:-)

Keep up the good work!

Hoppas du inte dött nu efter body pumpen;-)

2009-06-09 @ 19:28:08
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Amen!

I detta inlägg känner jag igen mig...

2009-06-09 @ 22:32:19
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback