Fylletrattar, födelsedagar, knullkaraffen, uteservering & shopping!!

Händelserika dagar har det varit här, dålig update jag veeeet!
Igår firade vi Eriks 26-årsdag med kalas här hemma, jag hade gjort smörgstårtor och efter bjöds det på glass med jordgubbar och frukt, det hela blev mycket lyckat, det kom ungefär en 20 personer men jag tycker att våran lilla ändå inte kändes överfull, kanske är för att balkongen är enorm och hade en massa bra sittplatser?
Efter kalaset blev jag hämtad av  B och då åkte vi hem till henne så jag fick se hennes nya lya och dricka litegrann för att ses stå och fixa oss för att dra in till stan. Väl färdiga traskar vi iväg till tuben och i Slurren ansluter sig kusin E till sällskapet. Vi hoppar av i Östermalms torg där en fullgubbe frågar oss om vi ska ut "och knulla", yes of course my horse, tänkte ta med mig ett ragg hem och efter jag knullat honom så får han sova.. eeeh.. PÅ min sambo eller i spjälsängen tillsammans med min SON?! INTE! Han kunde gjort världen en tjänst och lagt sig på spåret.. Vi fortsätter och traskar upp längs Birgerjarlsgatan och ansluter oss till det stora sällskapet som samlats för att fira J's 24-årsdag (grattis ditt söta fyllo) :) Vi käkar, blir trakasserade av ett gäng fylletrattar från landet som har tagit sig in till den stora staden för att ha svensexa, lucky us som hamnade på samma restaurang som dom - not. Vi drar vidare till Kellys, fy för rockmusik men tummen upp för den billiga boozen. Födelsedagsbarnet är överförfriskad redan innan kl 23 så det anses väl som en bra kväll? ;) Birthdaygirl + syskon och några vänner drar vidare till Patricia även känd som knullkaraffen för att partaja vidare. Jag, kusin E, B, L och A bestämmer oss för att det får räcka för ikväll, men eftersom kusin E ska vänta på en kompis i stan så väntar vi såklart med henne och sätter oss på en uteservering på medis. MYS! Så under värmelampan och invirade i filtar sitter vi och pratar skit. Inte vilket skit som helst. Jag och kusin E lyckas på ett bra sätt att reda ut ungefär 10 års gammalt groll som legat och grott, jag tror att vi båda fick ut det som vi ville säga, jag känner att jag fick det och jag hoppas att E också känner så. Det ska bli ändring i kvarteren från och med nu. Varflr har vi väntat så länge med det här faktiskt nödvändiga snacket..? Men vi ska inte älta! Jag har min coola kusin tillbaka och det är vad som räknas!
Senare på kvällen tar vi oss alla hem till vårt, och jag möter upp min lillasyster som hakar på mig hem i natten och slukar en bit överbliven smörgåstårta och sen slumrar på våran soffa! :)

Idag har vi (jag,erik o max och min lillasyster T) shoppat en massa, Max fick kläder från polarn o pyret och H&M,  och jag fick från lite överallt, BikBok och Lindex bla, Erik shoppade loss på Brothers, Jack & Jones och H&M, massa snyggt hittade vi! Inhandlade även ett par riktiga träningsskor från barnavdelningen på Stadium, fördelen med att ha små fötter!200 spänn gick dom på, vilket fynd!! T köpte ett par faktiskt coola haremjeans(!) och så köpte jag och E ett snyggt chockrosa linne med matchande flamingohalsband till ;) 

Kommentarer
Postat av: sambon

Jag vet varför det har tagit 10år, om du tänker efter så tror jag att du kommer på det. puss gumman

2009-07-06 @ 10:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback