Förståndshandikappad mamma som misshandlar sin bebis till döds!

Ja, precis så kan jag känna att folk tror om en ibland! Att folk tror att man är helt mongo och okapabel till att ta hand om sin lilla bebis. Jag har lyckats "tillverka" honom med hjälp av min sambo, jag har burit honom i min mage i FYRTIOTVÅ veckor, jag har fött honom och han har överlevt sina första 4, snart 5 månader, han går upp i vikt som han ska, utvecklas i lagom takt och är nästan alltid lugn och snäll och skriker sällan, jag tror nog att jag KAN ta ganska bra hand om honom..

Har funderat lite på det här med barn, föräldrar och folks åsikter kring föräldraskap sen jag läste en artikel, alltså det här med att så många tycks ha åsikter om hur man gör med sitt barn i olika sammanhang. Det är många som kommer med kommentarer och snackar bakom ens rygg har jag märkt, som förälder verkar man helt plötsligt vara någon som det är okej att sparka och klaga på oavsett vad.
Folk tycker sig ha rätten att kommentera vad  j a g  gör med  m i t t  barn.
För mig så funkar det såhär; jag kan tänka saker. Tänka att; "sådär skulle aldrig jag göra med min son", men jag skulle ju aldrig säga det till mamman, pappan eller till personerna i omgivningen bara för att själv få glänsa lite. För det är ju bara det som det hela handlar om, att folk vill visa sig själva som om dom är så jävla mycket bättre och att dom vet bäst, vad som är bäst för deras egna barn, men även för andras barn.. helt jävla fucked up.. 

JAG ger minsann inte min unge NÅGOT socker alls, Åh, jahaaaaa du ammar inte? nej nej, hehe *tittar lite snett*  ja flaskmatning kan man ju använda sig av också..eeeh, JAG skulle aldrig ens komma på tanken att micra mitt barns mat, JAG skulle då aldrig ge mitt barn under 1 år något som innehöll minsta lilla gnutta salt, JAG gör min egen barnmat för att den man köper är minsann inte bra alls, JAG skulle aldrig ens komma på tanken att lämna bort mitt barn till barnvakt innan han/hon fyller 1 år,  Aldrig att JAG lämnar MITT barn hos någon över natten, JAG brukar göra si, JAG brukar göra så...!

Men vad kul för DIG då, varsågod gör så DU, men JAG gör på MITT sätt med MITT barn!
Sluta med att tro att ni vet bäst med andras ungar och gör vad fan ni vill med era egna.. hade jag varit intresserad av hur DU eller någon annan gör så hade jag väl för fan öppnat käften och FRÅGAT, svårare än så är det inte.

Sen läste jag en artikel på aftonbladet.se där det var någon mamma som hade blivit helt förkrossad av att hon hade blivit nätmobbad av andra mammor på ett föräldraforum. Jag kan ju iof sätta min högra arm på att det är familjeliv.se, men hur som helst. Varför BRY sig? Vad hade hon väntat sig? Familjeliv är ett utmärkt forum för alla bitterfittor och moralkärringar att samlas på och hacka på dom som nu vågar erkänna att dom faktiskt inte alltid kokar sitt barns vatten så alla bakterier försvinner innan barnet får dricka det..! Herregud, sitter man hemma och gråter för vad några spån på nätet tycker om ens barnuppfostran så ska man ta och rannsaka sig själv och kanske skaffa sig ett liv som kretsar utanför ett jävla föräldraforum..









Kommentarer
Postat av: Linda

Men Oh Johanna har börjat blogga:-)

Trevigt trevlig.

Din blogg ska jag följa:)

kram

2009-02-09 @ 17:33:38
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Linda(nr2)

VA!? är du gaaalen ska du ha ihjäl ungen!?? hahaha.. vet du vad min dotter gör nu? håll i hatten! min 3½ mån gamla dotter tittar på TV!! AHHH! galet va?

2009-02-09 @ 20:05:19
URL: http://blondinlinda.blogg.se/
Postat av: Linda

HAHAHA... va du tvungen att skriva det 4 ggr i min blogg för att ja skulle fatta det? ;) haha..



Nu ska jag snart till väsby C med min lilla parasit! den du!! ;)

2009-02-10 @ 10:45:54
URL: http://blondinlinda.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har inte gjort spec mkt för att bli av med kilona denna gången:)

är bara sååå mkt överflödigt daller nu kvar som måste svettas bort:-)

Och att mäta sig är verkligen bättre än att väga:-)

Kram kram

2009-02-10 @ 11:08:37
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Malin

Detta inlägg var bra!! I like.

2009-02-10 @ 17:33:16
URL: http://ska snart göra en ny blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback