Man får tycka vad man vill i Sverige men inte säga det högt till fel människor!

Tycker att Sverige är ett sånt platt och tråkigt land ibland.. "Ja men Sverige är ju en demokrati, guuu vilken tur vi har som bor här.". "ååh vad bra vi har det..bla bla bla".. ja men visst.. folk får gärna tycka vad dom vill i sverige, men dom ska faan inte säga det högt! För då blir det ett jävla liv.. Ett exempel:

Jag och min kompis S föjlde med K på en fest hos en tjej som bodde i Kista. Jag och min kompis kände inga andra där förutom K som vi hade gått dit med. Vi börjar komma in på lite politikprat och jag tror att jag eller S nämner att vi inte bryr oss om vilket parti som har makten eller nåt liknande.. DÅ brakar helvetet lös, vi var dom enda svenskarna där och SÅ fort vi sa som vi tyckte så slängde dom upp oss på slaktbänken och försökte få oss att framstå som dåliga människor, dumma svenska tjejer som inte fattar nånting, det var så vi klassades, för DOM visste minsann bättre, för dom hade ju faktiskt släkt i andra länder som inte var särskilt lyckligt lottade..För "Vi vet minsann inte hur det är i fattiga länder", "hur kan man INTE orka engagera sig?!" "herregud av med deras huvuden"(nä det där sista sa dom faktiskt inte.. liten överdrift från min sida) sedan diskuteras det om att man aktivt ska delta i demonstrationer, skriva brev till politiker för att få igenom saker som man vill ändra på, skänka pengar till fattiga länder även om man nu tror att det bara går till en massa gubbars och kärringars löner och nästan ingenting går till dom som verkligen behöver det..och man ska åka och titta hur alla stackare i fattiga länder har det istället för att åka till typ grekland och dricka paraplydrinkar i en vecka när man väl har semester..
 
Så dom menade alltså att jag skulle lägga min lediga tid åt att knåpa ihop brev till jävla politiker för att deras assistenter ska kunna köra dom i pappersförstöraren åt dom innan det ens kommit ur kuvertet, jag ska delta i demonstrationer med min barnvagn (ja det var ju ett bra ställe att vara på m en bebis), jag ska åka till Gaza på semester och se misär och kanske trampa på en mina eller två istället för att åka till Mallis och sola, bada och se sånt jag vill se på min semester. Ja det låter väl troligt. Jag och S blev inte så populära på den där festen, alla stämplade oss som två dumma svenska bimbos och blev nog glada när vi gick. För sånt ytligt folk kan man ju inte umgås med(!) Tror S tillochmed hörde en kille muttra att vi var "heeelt jävla dumma i huvudet".. jaja.. visst visst. Men när vi frågade honom om han nångång varit i ett fattigt land för att se misären så var svaret såklart "nej".. så man ska inte kasta sten i glashus!









Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag tycker du har en jättefin blogg. Mina är www.ekdungen.blogspot.com eller www.wiwa.se om det är musik man är intresserad av. Alltid kul att jämföra med andra. Din är intressant att läsa medan mina nog är med att titta på (menar alltså inte att du inte har fina bilder för det har du, bara MER att läsa än i mina;)

2009-02-12 @ 14:38:20
URL: http://www.wiwa.se
Postat av: Linda

Hahaha.. dumma svenska blondiner va? ;)

Men ärligt, vem fan bryr sig om vilken parti som sitter det blir ju samma skit ändå!? Bajs sverige me sin bajs politik.

2009-02-12 @ 18:47:45
URL: http://blondinlinda.blogg.se/
Postat av: Jesper

Bra sagt!



Folk som tycker att det är viktigare att tycka NÅGOT än att tycka något VETTIGT är patetiska. När de dessutom gör det i grupp och tror att det är NORMALT är det sjukt patetiskt.

2009-02-12 @ 19:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback