Lägenhetsbytet

..gick inte i lås.. jag hatar våran hyresvärd. Dom vill inte ha han som ska vill byta med oss.. han har en betalningsanmärkning, dock inte för att han någonsin slarvat med hyran vilket han har papper som styrker från nuvarande hyresvärden. Men den där betalninngsanmärkningen vill inte Wallenstam veta av. Det är dom lite för fina i kanten för och har en strikt policy som säger nej till sånna hyresgäster.
Får upp en bild i huvudet hur alla surkärringar och fläskgubbar på wallensamkontoret i stan sitter på sina fikaraster med varsinna napoleonbakelser på fat och pratar skit om medelklassen och slödder med betalningsanmärkningar. "Jaha du, Lennart, idag såg jag en såndärrrr låginkomsttagarrrrre brrrrrevid en av våra fastigheterrrrrrrr, ringer du Anticimex så att dom kan avlägsna slöddrrrrrret så att det inte samlas skit på husväggen??"
Har en sån tydlig bild, om jag orkade så skulle jag rita upp den och fläska ut den här i bloggen. Men jag orkar inte. Det här tog luften ur mig. Får se hur Wallenstams uthyrare kontrar hatmailet jag skrev till dom idag, blir spännande och se om dom ringer upp imorgon med en förklaring till varför dom är så stuck up och snobbiga.. Säger bara det.. ÄVEN om du står hemlös och blir erbjuden en lägenhet hos Wallenstam (vilket du ändå inte skulle bli för då klassas man ju som "not good enough") men ändå, ponera ATT du får en lägenhet av dom, hemlös och allt, TA DEN FÖRIHELVETE INTE! Spring, lägg benen på ryggen och leta upp en kartong att bo i. Gör det! För Wallenstam som hyresvärd, nej, sämre kan det inte bli, jag lovar, talar av erfarenhet här.

Kommentarer
Postat av: Anna Maria

Denna agresiviteten till Wallenstam! :D



http://existenz.se/out.php?id=19152

2009-12-09 @ 09:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback