Amningsförespråkare undanbedes i denna lokal..

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5018297.ab
Tyvärr så kanske inte alla som vill KAN amma pga av olika skäl.. amingsdepression/förlossningsdepression bla kan bli förvärrade av amning. Löper man stor risk för en sån sak så tar man nog hellre ett piller som stoppar mjölkproduktionen så man kan vara en glad mamma och känna lycka och ger modersmjölkersättning istället. För helt ärligt nu, ersättningen som finns idag är av världsklass! Och det är inget fel att heller inte vilja amma. Det är ju varje kvinnas rätt att välja själv. Jag har mött många som reagerat på att jag inte ammade min son i mer än 5 veckor, vissa sa ingenting, men tro inte att jag inte såg i era ögon vad ni egentligen tyckte även fast ni satt med ett era påklistrade leenden och krystade fram "ja men ersättning är ju bra"..
Egentligen tycker jag inte ens att folk hade rätten att fråga mig som nybliven mamma VARFÖR jag inte ammade mitt barn, tycker inte heller att folk har rätten att idag fråga om jag "fortfarande ammar" som om det var självklart att jag gjort det från början.. många tycks tro att man är liiiite sämre och liiiite mer ego för att man väljer bort amningen "frivilligt", som om man valde bort den för att man typ ville undvika hängtuttar.. guess what einsteins: Hängpattar får man så det räcker och blir över under graviditeten, skulle dom bli ännu hängigare av amningen så skulle man faktiskt ändå inte bry sig!


Jag tycker att det är riktigt synd att det ska vara så fult att välja bort amning, det tråkigaste är att det är kvinnor som sparkar på varandra istället för att stötta.. det är kvinnor som hoppar på en och berättar för en om amningens goda egenskaper och hur braaaa det är för bebisen. Det är kvinnor som trycker upp i ansiktet på en att DOM minsann äääälskade att sitta hemma och amma sina bebisar 24 timmar om dygnet. Det är också kvinnor som predikar om att DOM minsann ska amma sina barn när dom blir mammor. Äh mind your own business bitches!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback