Skulle du kunna tänka dig att vara surrogatmamma?

Jag skulle inte det. Men jag tycker att det är fantastiskt att det finns kvinnor som kan tänka sig att vara det! Kvinnor som ger barnlösa par en sista möjlighet till att få ett barn med biologiska band till åtminstone en av föräldrarna.

Jag förstår att det finns par som blir så "desperata" att de åker till Ukraina och bekostar ett "paket" med spermie/äggdonation och surrogatmamma. Jag kan verkligen förstå att man längtar efter barn så mycket. Inget konstigt med det i mina ögon. Tekniken finns ju, varför inte använda den? Känns som om aftonböadet försöker göra någonting som egentligen är vackert till något smutsigt, fult och dumt. Och om surrogatmammorna bara gör det för pengar? Så länge dom tar han om det lilla livet dom bär på i magen så spelar det väl ingen roll? OCH om grundaren till kliniken tjänar storkovan på sin "verksamhet"? VAd fan tjänar inte cigaretttillverkarna då? Och dom DÖDAR ju folk, det gör ju inte de här människorna, snarare tvärt om, de hjälper till att "tillverka" barn, de ger liv!! Läs artikeln HÄR!

Tycker att det ska legaliseras i Sverige med, givetvis ska man gå på utredningar etc innan, men det borde finnas som en allra sista alternativ lösning, samma sak med spermiedonation till ensamstående kvinnor. Varför ska man behöva åka tll Danmarks storkklinik eller sätta på nån radom fyllskalle på krogen (som man inte vet ett smack om, kan ju vara värska psykopaten med massa ärftligt skit i släkten) om man är ensam och känner att man vill bli mamma?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback