Hur faan KAN man?

Sitter och slökollar på tv3. Hur i helvete kan man låta sitt normalviktiga barn på 10 år att träna för att bli smal, räkna kalorier etc? Hur kan man lära sitt barn något sånt? Kunde inte den där dumma jävla morsan bara sagt att dottern var fin som hon var och förbjuda henne att låna crosstrainern? Det var säkert det ända hon ville höra, att hon var fin och duger bra som hon är. Det är oftast det som barn vill, dom vill bli sedda och hörda, accepterade.
Mina barn ska aldrig få höra något negativt om deras utseenden av varken mig eller Erik. Dom ska inte vara medvetna om min ständiga kamp mot kilona,. Jag ska aldrig neka dom godis/godsaker med argumentet att dom blir tjocka och borde akta sig för vad dom äter. Jag ska inte lära dom att man blir fet av att äta kakor och glass. Jag vill att mina barn ska acceptera sig själva och andra oavsett storlek.

Vilken värld man egentligen har fött ett barn i.. Vilken värld Max ska få växa upp i.. en värld full av fördomar, mördare, moralkärringar, galningar, pedofiler, hat, krig och orättvisa. Helt sjukt när man tänker på att det är just jag och Erik som ska lära Max vad som är rätt och fel, vad man bör och inte bör göra, vara ärlig och förlåtande, vara älskvärd och snäll, respektera flickor/kvinnor, vara lyhörd och godhjärtad, lugn och sansad, hur man ska bete sig etc. Ja, vi ska uppfostra honom till en fin kille med andra ord. Det finns ju liksom inga garantier för att han blir det, hur gör man på "rätt" sätt, hur ska man veta vad som är rätt sätt när man aldrig tidigare har uppfostrat någon.. prestationsångest redan nu :)




Kommentarer
Postat av: Mia

njeha. bilden är tagen i höstas. så ganska ny är den =) jo.. dne var fin..såg lite porrig ut i det vanliga skicket.. men fixade lite =)



ååh nu tänkte jag knoppa =) natti natt =)=

2009-04-17 @ 00:00:04
URL: http://egal.blogg.se/
Postat av: F

delar din uppfattning

2009-04-17 @ 17:00:44
URL: http://dagligdags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback