JAG VILL INTE LÄNGRE!

Tvätten ligger som ett berg, över hela badrumsgolvet, JA jag har lagt den där, men den får inte ens plats i tvättkorgen. Vi har INGA rena kläder. Alls. Disk. Disk som ska diskas, disk som ska plockas in i dom trånga jävla skåpen.
Stök överallt i våran trånga jävla lägenhet. Sovrummet är en sjö av smutsiga lakan, kläder, lite rena, mest smutsiga.. vardagsrummet svämmar över av leksaker, dekorationer som egentligen ska stå i fönstret men som inte gör det, smuts på golvet, glas och flaskor. Kläder på köksbordet, rena och smutsiga.
Det otroligt sorgliga är att även om jag tvättar tvätten, tar hand om disken, plockar upp allting och fixar, så ser det LIKADANT ut i övermorgon.
Jag är sanslöst trött på att behöva boka tvättstugan och tvätta. Det har blivit så JÄVLA tråkigt. Jag tyckte faktiskt inte att det var tråkigast i världen att tvätta förut, men nu har det blivit till något slags tvång. Om JAG inte gör det, då vet jag att det bara ligger och ligger och ingen annan rör tvätten, mer än att gräva i den och leta efter någpt som är HALVsmutsigt som man kanske kan använda en dag till.

Ja, nu kanske det låter som om jag bara skriver det här för att klaga på Erik och att han inte hjälper till hemma. Men det är inte min avsikt. Alls.
Han jobbar ju, är hemma runt 17:45 varje dag. trött efter en hel jobbdag. Så jag antar väl att det är mitt jobb att fixa hemmet? eller? Men jag hinner inte, om allt ska vara tiptop hemma hinner jag inte ens att gå ut och köpa mat till kvällen. Anledningen till att det ser ut som crap nu är för att jag åkte iväg igår på dagen.. jag hann helt enkelt inte med all städning/diskning/plockning/tvättning/bäddning m.m..
Det jag är mest orolig för att att snart börjar JAG att jobba/plugga. Vem ska då se till att hemmet går att leva i? Vi har så jävla mycket vuxit ur dom här 47kvm och dom håller på att äta upp oss. Ingen förvaring, ingenstans för Max att leka, ingenstans att ha våra kläder, två minigarderober, ingen plats för Max leksaker, EN disko så det går inte ens att diska som folk, pytteliten hall... värdelöst. Till stor del bottnar våran oreda i att vi inte får plats här hemma, vi har inte plats att leva och allt står staplat i högar och inmosat i skåp..

Wallenstam kan ta sig i arslet för att dom inte låter oss få ta över en av de tomma större lägenheterna.

Och när jag ändå är igång och är bitter "SOM JAG JU ALLTID ÄR"; Era hjärntvättade apor i, ja ni vet vilka ni är, sug åt er som SVAMPAR nu som ni alltid gör och RING RUNT ALLA BESLÄKTADE, Ta er i arslet ni också OCH SLUTA LÄS MIN BLOGG, NI har inte längre med mitt liv att göra!!!!

Kommentarer
Postat av: Kim o Leo

Jag vet precis hur du känner dig fast här är det ändå jag som jobbar men måste ändå både städa och tvätta hela jävla tiden, för jonis han har ju hand om leo... fast så lät det inte när jag var hemma med honom.

Jag vägrar numera att tvätta om inte han tar h and om köket helt jävla ensam, både med mat och disk :) Det fungerar väldigt bra eftersom jag har mycket mer kläder än honom och kan vänta ut :P

2009-09-23 @ 12:22:31
URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback