Sjukstuga

Här hemma har vi sjukstuga. Tog mig ner till jourmottagningen idag med Max. Han är var/är slemmig i halsen och har nässelutslag över hela kroppen (som flyttar runt?), först på benen, sen i ansitket, sen på magen och på låren. Hu. Väl hos doktorn så kollade han snabbt i halsen och lyssnade på lungorna. Allt går ju på en tredjedels sekund. Han sätter sig för att skriva ut hostmedicin vid datorn. Skyndade mig snabbt att säga att Max är ett öronbarn och ber honom kolla hans öron. Mycket riktigt, en öroninflammation på det. Tack. Hostmedicin och kåvepenin. Det sistnämnda gjorde så att lillskrutt kräktes upp allt han ätit och druckit under eftermiddagen, en rosaklumpig sörja över köksgolvet.. suck. Så imorgon ska vi hämta ut samma medicin fast i droppform och hoppas att det går bättre med den. Svårt att pilla i 2,5 ml i en liten herre med egen vilja.

Suck.. Avskyr verkligen när han är sjuk. Men den här gången var vi ju på sätt och vis förberedda. Vi visste vad som skulle komma och dessutom så känner man igen symptomen när dom kommer.. Ja förutom dom här underliga utslagen. Tyckte dom var läskiga..

Hoppas att han blir bättre snart! Då tänker jag göra ALLT för att hålla honom frisk, i varje fall tills han börjar på dagis, det kan jag ju inte råda över, men just nu kan jag och tänker därför göra det!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback