God jul alla

Merr x-mas! Hoppas ni alla har haft en lika bra och mysig jul som vi haft!
Vi sov över hos svärföräldrarna till julafton, uppesittarkvällen firades delvis hemma med svärisarna, sen så fick jag och Erik lite barnvakt och åkte upp och shoppade lite ensamma vilket var jättehärligt! Därefter bar det av till Johanna och Jonas! Max stylade som vanligt och verkade trivas kanon bland alla ljus och fina prydnadssaker. Johanna satt oberörd och det såg inte ens ut som hon var det minsa orolig att han skulle ha sönder nåt, för Max är ju så snäll JÄMT. (haha) Trevligt var det iaf!

Halva julafton firades hemma hos svärisarna med eriks syster och hennes familj. Vi alla bytte klappar och åt julfrukost (som jag försov mig till.. hrm hrm..) Det var härligt, och alla var nöjda med sina klappar!
Sen åkte vi hem till min bror och firade med min familj, eller ja, delar av den, mina bröder, ena brorsans familj och svägerskans lilla pappa. Resten av Blomqvistklanen var frånvarande, lillsyster Mia låg magsjuk, mamma bor ju med Mia så vi vågade inte riskera att hon skulle dra med sig kräksjukan, våran pappa satt på sitt håll och firade, vart och med vem lär man ju aldrig få veta, min storasyster flydde fältet och drog till Tallinn med sin familj, och lillasyster Tessi flydde storstan och drog till Värmland!

Det blev en bra jul trots allt, god mat, söta ungar, fina klappar och ja, god mat ;) Och en väldigt konstig tomte som lät ganska feminin trots stora ansträngningar till en basröst.. och det såg faktiskt ut som om tomten var bakfill, för av någon konstig outgrundlig anledning hade han solbrillor på sig inomhus, på kvällen ;)

God jul allihop! Hoppas ni fick en kalasjul som oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback