16 and pregnant

Har aldrig sett det programmet. 16 and pregnant som visas på MTV. Har sett reklamen en massa ggr och tänkt att jag ska kolla på det men sen glömt bort. Men idag så var reklamen annorlunda, en flicka som var gravid hade beslutat sig för att adoptera bort sin bebis som hon hade i magen, för hon tycket att det skulle bli bäst för både henne själv och bebisen, hon grät när hon sa det. Jag är en sucker för riktigt sorglig TV. Tyckte så synd om den här tjejen som känner att hon inte kan ta hand om livet som växer i hennes mage. Så otroligt synd. Samtidigt så beundrar jag henne för hennes otroligt tuffa men mogna beslut, men jag kan liksom inte låta bli att analysera i mitt huvud: har hon stöd från sina föräldrar? Har hon blivit mer eller mindre tvingad att ge upp sin bebis? får hon hjälp över huvud taget? kommer hon att ångra sig när hon väl sitter där utan bebis och med sin tomma degiga mage?
Hade jag blivit gravid när jag var tonåring hade jag behållt barnet utan att blinka. Jag tror att jag hade blivit en lika bra mamma då som nu. Men alla är ju olika. Måste iaf se 16 and pregnant på söndag på MTV och gråta en skvätt.

Kommentarer
Postat av: jannike

Jag har redan sett alla avsnitt, gå in o kolla på mtv.com så kan du se alla redan nu, de gick för länge sen, bara i sverige man är sena. Iallfall så är det hennes och killens beslut att adoptera bort bebisen men du får själv se i slutet att de blir ett lyckligt slut, adoptiv föräldrarna är guldvärda :) Men jag kan säga dig att de är fruktansvärt mogna för sin ålder att skaffa ett sådant beslut då deras föräldrar är emot det...

2009-12-29 @ 00:01:54
URL: http://nellydiana.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback