Ännu en bugga-blooper

Blir så lite arg på att folk inte verkar kunna lägga ut en annons utan att försköna objektet dom säljer!  Köparen kommer ju tids nog att få syn på skiten som du försöker kränga iväg och då ha förväntningar på hur det ska se ut, och lever det inte upp till förväntningarna så skiter ju man ju i att köpa skräpet..

Jag har verkligen haft två skit-vagns dagar!

Igår sålde vi våran bugaboo bee, gick i vinst! Direkt efter så ska vi köpa våran nya vagn, en nyare Gecko än den vi hade.. sagt och gjort, vi drar dit. I annonsen stod det "jättefin Bugaboo Gecko med extra vinterhjul säljes" Och jag frågade ägaren om den var soblekt. "lite grann men inte farligt alls" sa hon då.
Vi kommer dit, bärandes på Max och där står den. En ful Gecko. Sliten så inåt helvete. Framhjulen var som schweizerostar, sufletten var jättesolblekt, likaså varukorgen, den var smutsig och framhjulen satt dessutom löst och vickade på ett konstigt sätt! FY FAN! Vi gick därifrån utan vagn!

Idag så lånade vi storebrors bil och skulle åka och köpa en annan Gecko. Ägarinnan, en modedesigner från Saltsjöbaden som bodde i en flott villa (såg vi när vi kom fram) försäkrade mig om att den var i nyskick och att hennes barn aldrig "gillat att åka vagn". Jag berättade även för henne om min nitlott dagen därpå och hon försäkrade mig om att hennes vagn var "sååå fin". Hon drar upp garageporten, ljuset är dunkelt, hon drar ut åbäket.. jaha.. jaja..
Framhjulen är aldrig smorda, på två år, dom känns inge bra alls, sittdelen är full av vita typ vällningfläckar, likaså sufletten, i ena framhjulet har det fastnat ett häftstift och jag ser ju på dom att vagnen ÄR använd en hel del.
Jag tackar artigt nej och säger att jag är lite av en vagnperfektionist och inte skulle kunna stå ut med den här, jag vill ha perfektion denna gång.
Kan man inte ens TVÄTTA klädseln om den är skitig? jag skulle skämmas att sälja något för så många tusen om det var fullt av skitfläckar.. HU!

Nu sitter vi här utan vagn, eller med min brorsons paraplyvagn.. jakten efter frog eller gecko fortsätter :) Min perfekta vagn finns därute! Snart är du vår! ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia B

Var du inte nöjd med de andra bugaboo vagnarna? Jag har alltid varit intresserad av Bugaboo.



Tack för grattiset till bröllopet förresten ;-)

2009-08-24 @ 09:16:19
URL: http://sofiawillhard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback