Visa inte skräckfilmer för 1-åringar!!!!

Igår sent sent på kvällen eller natten kanske man ska säga så vaknade Max. Jag och Erik satt uppe och datanödrade oss och utspringandes från sovrummet kommer en lessen liten kille som vill gosa. Klockan var runt 24. Så sen sätter jag mig i soffan för att mysa och kolla på tv. Då ser jag att Jurtkyrkogården är på tv:n. Yeaaay tänker jag då, jag älskar skräckisar och speciellt dom här gamla Stephen King-klassikerna!
Men då slår det mig, Max förstår ju väldigt mycket nu, så det kanske inte passar sig att man har sånthär läskigt på när vi ska sitta och mysa under täcket i soffan? Jag och Erik sitter och pratar lite och undrar båda om han förstår att det är läskigt, om han kan bli rädd och få mardrömmar. För inte vill vi skrämma våran lillskrot helt i onödan. Men han har ju inte reagerat förut och han ligger så fint hos mig och ögonen är halvt öppna, halvt stängda.

Så jag kör, men bestämmer mig för att jag ska zappa över om det kommer något läskigt som han kan bli rädd för.

Så dyker den där satans kattfan upp, Church heter den, den där gråa lilla äckliga katten som dör och som pappan begraver på indianernas kyrkogård. Sen när katten återuppstår så lyfter pappan upp den och synar den.
Och DÅ, som en blixt från klar himmel så ryter katten till och river pappan i ansiktet. Inte tusan hinner jag zappa över!!! Det såg Max, och fanimej vad rädd han blev. Han blev jättelessen. Han som älskar djur. Så det blev ingen mer läskig film för oss och kommer inte att bli om lillfis är vaken. Så nu har han officiellt blitt skrämd av sin första läskiga film.

För övrigt så har han så mycket tänder på G nu att han kommer att se ut som en liten krokodil snart. Han har fått en till längst ner, och en jättestor framtand där uppe, och hela 4-6 tänder uppe och nere som är framme vilken dag som helst! 2 dagar kvar till första dagen på dagis!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback