JAG SKA GIFTA MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur dagen började står ju i föregående inägg. nu tänker jag tala om hur den fortlöpte, för den är inte slut än!

Klockan 16:45 blir jag hämtad av en Taxi som Erik beställt, den tar mig till söder, Helenes Krog, där avnjuter vi en god middag i sann Erik och Johanna-stil, två staeks med pommes och massa goda såser till och såklart kall öl och cider! MUMS!
Därefter så säger Erik att det är dags för nästa destination, så vi börjar gå, och hamnar tillslut i slussen, vid djurgårdsfärjorna. Färjorna var lite våran grej när vi blev tillsammans, stod jämt och hånglade på dom!! Så vi åkte ut till Djurgården, väl där så går vi till en plats som är speciell för oss. Bakom Gröna Lund så finns det ett grönområde med parkbänkar och gräsplättar, en av bänkarna är VÅRAN bänk, där hade vi vårat första riktiga hångel (och många hångel därefter, ja och det var där Erik lärde känna tvillingarna för första gången!) hehe.
Hur som helst., då drar Erik fram en filt, vi sätter oss och då lassar han upp jordgubbar och bubbel, och en hel påse kolatryfflar (som för övrigt är det godaste man kan äta). Vi sitter där och mumsar, och då kommer frågan som jag väntat på, nämligen:

"Vill du gifta dig med mig?"

Jag svarar inte utan det blir ett hångel som svar. varfå Erik frågar om det där var ett "ja" , "ja det är klart". En present får jag också, ett par pärlörhängen, jättefina och enkla, precis som jag gillar, som jag ska ha på bröllopet som äger rum om exakt 365 dagar, på våran 10-årsdag!

Efter en lång stund på filten med allsong på skansen skrålandes bakom oss så tassar vi upp till vägen och tar första bästa taxi hem till våran unge!!! Jag är så lycklig! Om ett år blir jag fru Krig! Johanna Krig!


Kommentarer
Postat av: Linda

stort GRATTIS! vilken härlig dag!

2009-07-28 @ 21:25:12
URL: http://eldgrisen.blogspot.com
Postat av: louise

grattis! gu va roligt o vilken go gubbe du har:) massa o planera nu.. massa grattis! kraaam

2009-07-28 @ 21:42:29
URL: http://sessanlouise.webblogg.se/
Postat av: Mia

Fan vad roligt! vilken super 9-årsdag! Grattis till kommande bröllopet! =)hihi såå spännande!!!!!!! =)

2009-07-29 @ 00:13:25
URL: http://egal.blogg.se/
Postat av: Kim o Leo

Fan vad skoj! Grattis på er, det är så helt sjukt skoj att gifta sig ;)

2009-07-29 @ 08:04:42
URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/
Postat av: Lisa

Oj, vilken spännande och mysig dag för dig från börjn till slut! Och ett STORT Grattis!

2009-07-29 @ 08:07:09
Postat av: madde

va roligt, grattis tjejen. hopppas allt e bara bra, vi måste se nått tycker ja

2009-07-30 @ 15:09:12
Postat av: Linda

åh va romantiskt!

Vilken kille du!

stort grattis till er båda två!!

2009-08-01 @ 20:48:42
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback