Boktips till deppiga mammor + KÄRLEK!

Vill tipsa om en bok till alla som lider av/har lidit av förlossningsdepression.
Brooke Shields bok:  "När regnet faller - Min väg ur förlossningsdepression"
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320729
Den är faktiskt riktigt bra. Jag kan själv känna igen mig mycket i det hon skriver om, vissa saker känns det till och med som om det är jag själv som har skrivit dom. Visst det är ju ingen "upplyftande" bok, eller för mig var den väl det på ett sätt, jag kände mig inte ensam om att känna det som jag faktiskt kände och jag fick ännu mera hopp om att jag en dag faktiskt kommer att kunna lägga det här jobbiga kapitlet i mitt liv bakom mig.

Ja KÄRLEK ja.. varför står det så för i rubriken? Jo.. för den senaste tiden så har jag kommit på mig själv med att känna mig sådär löjligt kär. Ja typ förälskad.. I VEM!? Jo världens underbaraste lilla unge! Fina lilla Max! Min och Eriks unge! Dom här starka banden som jag var så osäker på om jag nånsin skulle få finns nu här och växer sig starkare för var dag som går.
Visst har jag älskat honom från den stunden då han kom, men jag har liksom inte "vetat om det", jag har mer känt att jag vill "skydda" honom.. NU kan jag ligga och titta på honom när han sover och bara bli alldeles varm i kroppen, jag kan le vissa morgnar när jag vaknar och han ligger och krafsar på mig med sina knubbiga små fingrar och spärrar upp sina stora blå ögon när han ser att jag äntligen vaknar.. nu VET jag.. älskade lilla unge!












Kommentarer
Postat av: Linn

mmm myspys :)

2009-02-11 @ 09:49:17
Postat av: m

åh underbart!

2009-02-11 @ 10:59:22
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: linda

äsch du e snygg nu me babe!

visst är dem underbara dem små.. kärlek kärlek kärlek!!

2009-02-11 @ 11:02:31
URL: http://blondinlinda.blogg.se/
Postat av: m

absolut gör det! hur funkar allt, har ni klarat er fr förkylningar?

e ni nojiga över kräksj o virus=

jag vet ej om jag vågar gå på mammagrupp im, el vågar man det?

2009-02-11 @ 11:26:23
URL: http://malinsmix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback