Mens!

Åh fan mens, neeeej, aaaah jobbigt, jävla skit också, jaha nu var helvetet här igen!! Tant Röd, röda veckan, lingonveckan, röda floden, tanten, mens, menstruation(hatar det ordet btw)..

Många kvinnor/tjejer hatar att ha mens, kan inte påstå att jag GILLAR det heller, men jag tycker inte att det är skitjobbigt heller.. det är ju ändå ett tecken på att man är frisk och att kroppen funkar som den ska, och i de allra flesta fall talar den också om att man inte är gravid eller ej. Smart skit egentligen faktiskt! Jag blir lättad varje gång den kommer, skönt, humörsvängningarna lättar och lugnet infinner sig, PMS:en är som bortblåst och hornen som suttit i pannan i en vecka växer tillbaka in igen. När vi försökte få till en bebis blev ju effekten aningens motsatt kan tilläggas, hehe..

Kommer ihåg när jag var 13 och varje gång jag var på toaletten så önskade jag att den äntligen skulle ha kommit. Väntade lika ihärdigt som en hund som väntar på matrester under ett barns stol. Men den kom inte. Jag hann fylla 14. Pinsamt sent. ALLA i skolan visste vilka som hade fått sin första och vilka som inte hade det. Det var jag och en till tjej som var sist. Kommer fortfarande ihåg den där känslan, "utanförskapet", man var mindre "tjejig". En dag hamnade jag i bråk med en kille i skolan, varpå han hävde ur sig: "Men du då, du har ju inte ens fått mens än", "Jaha OCH?!" fräste jag till svar, men fy vad den sved. Varför egentligen? Löjligt kan tänkas, men kanske inte så löjligt för en fjortonårig tjej..

Sen kom den, inte värsta grejen, men vilken lättnad. I maj. 1999. Jag blev glad! Bad mamma att handla bindor. Utan att jag visste om det så skickade hon pappa att göra det, blöjor blev det. Kastade dom på henne och vrålade om att pappa fan inte skulle veta nåt! Mamma fick snällt gå och byta bindor.

Varför detta inlägg? Blev lite nostalgisk såhär appropå ingenting idag när jag slängde ner ett paket o.b i varukorgen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback