Jag har en barnarbetare

Ja, jag har ett barn. Som tror att han arbetar och "hjälper" mig när jag bla står i köket. Min barnarbetare skapar fullständig kaos i våra kökslådor. Han når upp till fjärde lådan.. Han kastar ut allt som går att kasta ur. Puttar det så långt bort det bara går. Fryspåsarna sliter han upp ur sina kartonger så man får stå och rulla in dom igen, bara för att han ska slita ut dom igen dagen efter. Kul? Njaaa.. Gulligt? Ja ibland.. Enerverande? En smula..(!)

Vill man få göra något själv i köket i ca 3 minuter så finns det dock en nödlösning. Sätt ett skohorn som gör att det inte är alls lika lätt och roligt att öppna kökslådorna. Och sen drar man fram tekniklådan. Den är inte att leka med alltså. Sladdar i alla storlekar, gamla mobiltelefoner, hörlurar, datamus, stegräknare, laddare och en massa annat smått och gott. Tekniklådan är väldigt rolig att röja i. När Max är färdig med den så packar vi fint ihop den, gömmer den, men bara för att ta fram den som muta vid ett senare tillfälle..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback