Hjulet snurrar men hamstern är död! Jävla bitterfitta

Det ordspråket är en bra beskrivning för min mo(n)ster, ja min mammas syster alltså! En av dom. En äldre kärring, vi kan kalla henne för Bitterfittan, ja, det är ett bra namn på henne.

Jag hade den stora "äran" att träffa min moster idag på en familjetillställning. Lucky me. Hon flyger genast fram, likt en fet gam som fått syn på ett dött djur och vill picka i sig dom föruttnade resterna. Det första hon gnäller på är att hon "inte kan FÖRSTÅÅÅÅ vaaaaarför man har en filt över vagnen när barnet sover, är det inteeee vaaaarmt!!!!?"

Då fräser jag till svar att vi vill att ungfan ska dö av värmeslag innan sommarn är slut!!!
Nej såklart jag inte säger det, dumsnäll som man är säger jag lite snällt att barn oftast inte sover lika bra med solen i ögonen och att jag vill att han ska få sova klart.
-Jaha ja,
säger Bitterfittan till svar.

Då tror man ju att hon ska lunka iväg och sätta sig på fetarslet och knipa kärft. Inte gör hon det utan spinner vidare och hasplar ur sig: "ärrrr dom verkligen bra dom däääär vaaaagnarna?! Han ligger ju med fötterna rakt upp i luften, det KAN ju iiinte vara skööönt!!!"
Orkar inte tjafsa, i värmen, utan säger trött att det är en av dom bästa vagnarna som man kan ha! och går iväg och ställer vagnen en bit bort i skuggan så Max kan få sova klart, medans Bitterfittan står kvar och gnäller till min storasyster och oroar sig om min barnvagn och hurvida den faktiskt har en liggdel för bebisar eller om de ligger i den där böjda korgen.

Sen sitter hon och gör sig rolig och klagar på folk som hon inte ens borde kommentera resten av tiden.

Lillsyrran är här hemma nu. Hon fick äran att åka bil hem med Bitterfittan tillsammans med våran mamma.
Bitterfittan hann under bilturen klaga på att min syster var FET, hon som gått ner i vikt, Bitterfittan hann även sitta och klaga på att många bebisar är såååååå FULA! och sen hann hon konstatera att min systers barn var absolut SÖÖÖTAST av alla barnen minsann, som en docka, ingen av de andra barnen är så sött(!) Bitterfittan tycker att det är GRÄÄÄSLIGT att vi ska gifta oss på Cypern, jag och Erik, ja för min mamma är ju flygrädd, och Cypern är ju SÅ VARMT! Hon tänker minsann INTE komma, fan vad skönt tycker jag, undra vad fan hon har med mitt bröllop att göra?!

Jag har sån jävla lust att bara ringa upp henne och be henne lägga sig på järnvägen. Hon är verkligen GRÄSLIG!

EN LÅT DEDIKERAD TILL MIN MOSTER:


Kommentarer
Postat av: Kim o Leo

Hahaha jag har också en bitterfitta i släkten, dock så är det faster ;)

2009-08-10 @ 00:43:08
URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

Hhahaha! Klockreeenastee!:D

2009-08-10 @ 00:58:32
Postat av: Anonym

vilken moster menar du?

2009-08-10 @ 17:20:42
Postat av: Anonym

den beskrivningen va för lik för att inte förstå vem du mena=) hahaha. synd bara att folk blundar för de...

2009-08-31 @ 11:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback