Alex Schulman

Har ni läst hans pappablogg? Den är faktiskt riktigt underhållande. Många gånger kan jag känna igen mig i mycket av det han skriver och sitter framför datan och nickar igenkännande med ett litet leende på läpparna. All denna hetsen för sjukdomar som känner som nybliven förälder. Alla är potentiella smittbärare. Helst så skulle man vilja låsa in sig till barnet är "stort" nog att dra på sig en influensa. När jag och Erik var på Huddinge sjukhus med Max för att hälsa på min mamma så var Max 5 dagar gammal. Vi stod utanför hissen i garaget., Fy vilken äcklig knapp. HUUUUR skulle vi trycka på den? Vi använde oss av armbågarna, för dom nuddar ju inte Max i ansiktet så han kan bli sjuk. Inuti hussen gjorde vi samma sak. Senare samma vecka införskaffade jag en flaska alcogel att ha med i skötväskan. Den användes flitigt i början, speciellt om vi hade varit i stan eller rört oss på några andra pestsmittade områden.

Vad rolig man var.. haha. Unda om man kommer att bete sig likadant när barn nummer 2 kommer någon gång i framtiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback