Avbruten sömn, diarréblöjor, kiss & spya

Ja natten var väl sisådär, pyret är fortfarande krasslig, vaknar x antal gånger innan Erik är gullig och tar honom och får vanka av och an i lyan till klockan 06:20 då han äntligen ger upp och somnar!! På morgonen möts jag av en bajslukt, dags att byta blöja, 5 minuter efter hör jag världens brak, jippi, en diarréblöja på det här, vad myyyyys! På förmiddagen ser vi att hela lillskrutten är täckt av läskiga utslag, rödflammig och prickig i pannan, huvudet, i nacken, på magen, på låren.. ringde vårdguiden, dom sa avvakta (som vanligt).
På kvällen så har jag precis tagit av Max blöjan o ska byta, han sitter och gnäller och gastar näck som värst i mitt knä när jag ser världens längsta stråle komma farandes, som den sunkmorsa som man blivit så skyndar man sig att lägga handen över hans lilla fjong och bryr sig inte det minsta att man sitter med piss över hela sig (sålänge soffan klarar sig hyffsat så är man glad liksom, rena kläder vad är det? Jo.. jag tror jag hade det en gång för över ett halvår sen.. ja, utan fläckar av morotspuré och snor.. knappt så jag minns det!) jajja, bara att byta.
10 minuter efter sitter jag och matar honom med banan, han börjar hulka och sätter i halsen, och ut kommer halva middagen som har stannat tillräckligt länge i magen för att gojsa till sig sådär härligt.. MUMS!

Visst är det härligt att vara småbarnsförälder ibland? Det är ju tur att han är så söt, det gör att han kommer undan med det mesta :)






Kommentarer
Postat av: Berit

Kommer på mig själv, skrämmande ofta, med att tänka "äh, det var inte så farligt. Det torkar snart" med det mesta som hamnar på mina kläder nu för tiden. Har man haft rena kläder på sig under en hel dag, så är det något allvarligt fel :-)

2009-04-14 @ 11:59:49
URL: http://kletskiten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback